Kölni sikerek a Kanizsa Trendtől

A január 18-23. között megrendezett IMM Cologne and Living Kitchen elnevezésű legnagyobb európai bútorvásáron sikerrel szerepelt a Kanizsa Trend Kft. A városunkban működő cég az egyedüli magyar ülőgarnitúra-kiállító volt, s a kölni vásáron szerzett tapasztalatokról számolt be Miklós Zsolt, ügyvezető igazgató.

Kanizsa Újság, Nagykanizsa, 2011. 02. 10.

A vártnál is nagyobb volt az érdeklődés a bútorvásáron, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy százhuszonnyolc országból százharmincnyolc-ezren látogattak el a közel kétszázötven-ezer négyzetméternyi kiállítótéren lévő standokhoz. Tizenegy csarnokban negyvennyolc ország ezerkétszáztizenhárom kiállítójának termékeit lehetett megtekinteni, köztük egyedüliként a Kanizsa Trend Kft. képviselte hazánkat ülőgarnitúra-kollekciójával. Miklós Zsolt, ügyvezető igazgató elmondta, idén nagy arányú felpezsdülés volt tapasztalható, hiszen harminc százalékkal többen látogatták meg a hat napig tartó vásárt. A nagykanizsai bútorgyártó cég negyven modellt állított ki, amelyek közül hat teljesen új fejlesztésű volt. – A siker elsősorban pénzben mérhető, ami azt jelenti, hogy az idei vásáron százhuszonkét millió forint értékben sikerült eladnunk ötszáz ülőgarnitúrát a viszonteladóknak. Nem mellékes, hogy ez az összeg ötven százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest. Évek óta várjuk, hogy a németországi piacra is betörhessünk, és az idei bemutatkozás végre meghozta a sikert. Ez több összetevőnek is köszönhető, egyrészt a jobb exportstratégiánknak, másrészt az új termékek piacra dobásának. Olyan újdonságokkal jelentkeztünk, amelyekkel versenytársaink nem rendelkeznek, így például bútoraink egyedi formavilágával, ezzel párhuzamosan pedig több hasznos funkcióval. Emellett azt is fontosnak tartom, hogy már nemcsak külföldi, hanem magyar designerekkel is dolgozunk. Termékfejlesztésre évi kétszázötven millió forintot fordítunk. Minden modellünket formajogi oltalom alá helyezzük, hiszen az utóbbi időben egyre inkább elharapódzik a termékeink jogosulatlan másolása, mely ellen minden jogi eszközzel határozottan fellépünk. Ami a formavilágot illeti, kissé eltávolodtunk az eddigi szögletes, kubikus alakzatoktól, és egyre inkább az úgynevezett organikus, lekerekített, lágy formák jellemzik termékeinket. A színválasztás is más irányt vett, a hűvösebb fekete-fehér dominanciát felváltották a divatosabb barna színek, a beige és az olívazöld, illetve az eddig is közkedvelt szürke még megmaradt. A kényelem mellett a vásárlók számára fontos, hogy a garnitúra kiegészítő funkciókkal is rendelkezzen, ezért igyekszünk modelljeinkbe vendégágyat és praktikus tárolóelemeket beépíteni, s lassan már kihagyhatatlan a hát- és fejtámla állításának lehetősége is. Egyik legfontosabb tapasztalatunk talán az, hogy a válság következtében egyértelművé vált: a vevők a termékkel együtt biztonságot is szeretnének vásárolni, amely a minőségben, a szállítási pontosságban, a megfelelő szolgáltatásban van, és jó garanciális háttérrel valósulhat csak meg. A vásáron való szereplésünk további sikere, hogy a németen kívül a francia piac is megnyílt számunkra. – foglalta össze Miklós Zsolt.